onsdag 25 juni 2014

Ben, Chyla och jag deltog i en inofficiell rallytävling under SM helgen i agility. Tänkte först bara gå med Chyla men min kompis övertalade att anmäla Ben också. Med Chyla gick det åt skogen, haha! Hon stängde av helt och skulle bara lukta på allt och sket i mig. Någon enstaka gång hade hon kontakt!
Ben däremot överraskade och var mer alert än förut. Samma gamla visa att han är seg och inte riktigt lyssnar men både jag och mina träningskompisar såg en liten förändring i honom denna dag :) Så det känns jättekul!

Sitter även och funderar på att anmäla Ben och mig själv till en agility tävling. Dom första kommer vara träningstävlingar och om jag sedan känner att vi är redo så anmäler jag till en officiell :) Man vet aldrig förrän man har provat, eller hur!?
I agilityn måste Chyla vänta tills början av nästa år, men då tränar vi mot målet att börja tävla då :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar