tisdag 27 oktober 2015

Nu är det länge sedan igen, men jag tänkte att jag ska försöka att ta igen bloggen igen. Har ändrat lite här och var!
Ska börja med tråkiga nyheter ....

Bara någon månad efter att Busan fått somna in så fick vi ta ett hårt beslut ännu igen. Gordon blev dålig, hängig, blev inte glad när Ben och Chyla kom. Han höll sig för sig själv och låg mest bara i sin bädd. Han blev även ranglig i höfterna och fick problem med tänder och käken. Vi rådfrågade veterinären vår vad vi skulle ta oss till och det vi fick till svar var hjärtskärande. Det var dags att ta farväl av ännu en hjärtevän ... Gordon var en otroligt fin hund, en hund vars hjärta var större än jorden själv. Trofast och lojal sin familj och gjorde allt för att man skulle vara glad. Saknar våran "korv" så mycket <3

Till lite roligare nyheter då ... Chyla har fått sitt 3:dje godkända i Fortsättnings klassen i Rallylydnad och har nu även titeln RLD F! På 4 st tävlingar kämpade vi ihop 3 stycken godkända rundor, det tycker jag vi kan få sträcka på oss för! Jag är iallafall jättestolt över min lilla buse! Nu ska vi träna, träna, träna på fortsättning och avancerad sedan får vi se när vi är redo. Det kommer nog ta ett tag innan vi kan starta i avancerad, det är ett väldigt stort steg att börja! Först ska vi få många rena fina rundor på fortsättning innan vi ens vågar tänka på en högre klass, haha. Sedan vill jag ju även starta i agility med Chyla, men där sitter inte slalomet så där måste vi också träna. Kanske hinner lära oss det under vintern, vem vet!

Planerar agility tävling med Ben i december. Inget bestämt men det hade varit väldigt roligt! Vi fpr se i vilken form vi är i när det börjar närma sig.

Sedan så har jag lite planer som jag funderar på ... men dom är hemliga än, hihi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar